Slovenská republikaKošický krajAbov

Rákoš – chata Kopáska – jazero Izra

Juraj Falat
Stiahnuť GPX
Upozornenie: GPS dáta je potrebné upraviť pre Váš prístroj a cyklotrasu odporúčame pred jazdou priamo v prístroji skontrolovať.

Celý cyklistický výlet sme začali aj ukončili v obci Rákoš, ale dá sa začať aj od vlaku v Bohdanovciach alebo v Slanci a taktiež je možné odstaviť auto na odbočke Slanec-Izra.

Cyklistická trasa začína v Rákoši a až po odbočku Slanec – Izra budete šliapať do pedálov po dosť frekventovanej hlavnej ceste a do dosť prudkého stúpania. Na križovatke odbočíte vpravo a tým pádom opustíte hlavnú cestu. Po prechode cez plynovod a kratšom stúpaní sa cesta rozdeľuje. Naša cyklotrasa pokračuje vľavo (vpravo by sme sa dostali k chate Karoľka, ale to popíšeme v inej cyklotrase).

Slanský hrad

Po niekoľko sto metroch sa nám naskytne nádherný výhľad na zrúcaninu Slanského hradu. Ďalej stúpate stále do mierneho kopca v okolí prekrásnej prírody so zaujímavými kamennými poľami. Po asi 7,5km budete prechádzať okolo studničky, kde je možné si oddýchnuť na pekne upravených lavičkách.

Po kratšom oddychu nasleduje 3km trochu prudšieho stúpania na kótu 607, kde treba odbočiť doprava (na začiatku sa môžete držať žltej turistickej značky) ku chate Kopáska. Pri chate sa oplatí zdržať trochu dlhšie a vychutnať si výhľad na Východoslovenskú nížinu. Budete mať pocit, že dovidíte až na Ukrajinu.

Jazero Izra

Popri chate prechádza aj náučný chodník Slanská Huta – Veľký Milič. Od chaty sa po tej istej trase vrátite na kótu 607, odkiaľ cyklotrasa pokračuje pekným zjazdom na jazero Izra. Cestou sa môžete ešte zastaviť pri prameni Sv.Františka, kde je možné nabrať vodu. Na jazere Izra sa môžete okúpať a keďže celkom dobre tam funguje aj bufet, tak si môžete spolu s deťmi vychutnať aj nanuky a čapovanú kofolu. Cesta späť vám ubehne pomerne rýchlo, keďže sa väčšinou iba veziete z kopca.