Slovenská republikaŽilinský krajKysuce

Okolo vodnej nádrže Nová Bystrica

Juraj Falat
Stiahnuť GPX
Upozornenie: GPS dáta je potrebné upraviť pre Váš prístroj a cyklotrasu odporúčame pred jazdou priamo v prístroji skontrolovať.

Cyklistická trasa je po celej svojej dĺžke značená, má charakter niekoľkých úsekov „hore-dole“ a odporúčame ju absolvovať v smere: začať severnou stranou a vracať sa južnou stranou okolo priehradného múru, pretože sa vyhnete šľapaniu dosť nepríjemným kamenistým úsekom od kostolíka Riečnica.

Začať môžete pri lokálnom pohostinstve v Novej Bystrici (ak si dobre spomínam, volá sa Granát), kde sa dá zaparkovať. Zo začiatku cyklotrasa mierne stúpa šotolinovou lesnou cestou. Lesnou cestou, ktorá sa miestami strieda s asfaltovými úsekmi, pokračujete v pasážach „nepravidelnej sínusoidy“ (tzn. hore-dole) až ku kostolíku Riečnica. Miestami pomedzi stromy alebo v častiach postihnutých ťažbou budete mať nádherné výhľady na hladinu nádrže. Asi v 1/3 cyklotrasy budete križovať asfaltku, ktorá vedie od nádrže až do obce Oravská Lesná (predpokladám, že to je stará cesta, ktorá spájala Kysuce a Oravu pred vybudovaním priehrady). Pokračujte však rovno. Pre príchodom ku kostolíku Riečnica, vás bude čakať zjazd strmším kamenistým úsekom, takže treba dávať pozor. Pri kostolíku je vhodné miesto na oddych, keďže sa tam nachádza prístrešok a je možné nahliadnuť aj do vnútra kostola aspoň cez vchodové mreže. Nachádza sa tam aj náučná tabuľa, na ktorej si prečítate históriu a osud okolia spojených s výstavbou priehrady. Odtiaľto cyklistická trasa pokračuje prevažne asfaltových povrchom okolo posledného ramena nádrže a vyústi pri strážnici s rampou, ktorá sa nachádza tesne pri priehradnom múre. Od priehradného múra zbehnete už len krátky kopček do Novej Bystrice a autu.