Slovenská republikaŽilinský krajLiptov

Lipt. Mikuláš – Vet. Poruba – salaš Žiar

Juraj Falat
Stiahnuť GPX
Upozornenie: GPS dáta je potrebné upraviť pre Váš prístroj a cyklotrasu odporúčame pred jazdou priamo v prístroji skontrolovať.

Cyklistická trasa začína na sídlisku Podbreziny v Liptovskom Mikuláši odkiaľ pokračuje na Veternú Porubu.

Tu Vás čaká 4 a pol kilometra ťažšieho stúpania po rovnej asfaltke s výhľadom na turisticky obľúbenú Žiarsku dolinu, Tri kopy, Baranec a ostatné štíty Západných Tatier.

Stúpanie pokračuje až po družstvo vo Veternej Porube , odkiaľ sa zmierňuje. Miernym stúpaním prejdeme okolo cintorína za Veternou Porubou, kde je najvyšší bod tejto cyklotrasy. Po náročnom stúpaní prichádza príjemný zjazd po mierne rozbitej asfaltke smerom na salaš Žiar. Počas tohto zjazdu je krásny výhľad na majestátne štíty Tatier, v ktorých vyniká Kriváň. Asi po 2 kilometroch mierneho zjazdu odbočíte vľavo na poľnú cestu. Na konci tejto cesty Vás čaká prechod cez malú riečku (väčšinou je prakticky vyschnutá), za ktorou sa vydáte vpravo po šotolinovej ceste na salaš Žiar, kde si môžete spraviť prestávku.Od salaša prejdete lesnou cestou (pozor na korene a prípadne aj blato) k chatkám, kde sa napojíte na asfaltovú cestu a prejdete popri chate Kožiar do ústia Žiarskej doliny.

Odtiaľto máte možnosť vpravo pokračovať na Žiarsku chatu. My však odbočime vľavo smerom nadol po asfaltke do obce Žiar, kde pri potravinách odbočíme opäť vľavo. Na kopčeku prejdeme po ľavej strane najprv okolo cintorína a po pár metroch zabočíme vpravo na poľnú asfaltku, ktorá nás dovedie do Smrečian. Zo Smrečian sa späť na začiatok cyklistickej trasy dostanete buď po hlavnej ceste alebo ako alternatívu môžete zvoliť odbočku vľavo hneď za obcou, ktorá nás poľnou cestou po hrebeni dovedie do Vitálišoviec (hrebeň môžete opustiť popri cintoríne vo Vitálišovciach) a späť na sídlisko Podbreziny.