Slovenská republikaŽilinský krajLiptov

Iľanovská dolina

Juraj Falat
Stiahnuť GPX
Upozornenie: GPS dáta je potrebné upraviť pre Váš prístroj a cyklotrasu odporúčame pred jazdou priamo v prístroji skontrolovať.

Z Lipt. Mikuláša po hlavnej do Iľanova

Cyklotrasa začína a aj končí v centre mesta Liptovský Mikuláš. Z Liptovského Mikuláša sa vydáme smerom na vodný areál a pokračujeme hlavnou cestou popod dialničný most do obce Iľanovo. Cez obec pokračujeme stále rovno, prejdeme po ľavej strane najprv okolo ihrísk, neskôr po pravej strane okolo poľnohospodárskeho družstva.

Celou dolinou po žltej

Od konce obce vedie cyklistická trasa krásnym prevažne lopúchovým prostredím po žltej turistickej značke a je zároveň aj značenou cyklotrasou. Po cca 1km je malá vodná hrádza, pri ktorej je pekné miesto s tromi ohniskami, vhodné na pohodovú opekačku. Asi po 3,5km je možnosť odbočiť vpravo po zelenej značenej turistickej trase smerom na Demänovskú dolinu. My však pokračujeme rovno po asfaltovej ceste, ktorá sa asi po 700m zmení na kamenistú cestu.

Od tohto miesta začína aj strmšie stúpanie, ktoré pokračuje až ku skalným vrátam.Za skalnými vrátami sa po chvíľke stúpania po pravej strane objaví obrovská skala. Tu sa môžete otočiť a užiť si parádny zjazd dole Iľanovskou dolinou, je možné ešte aj pokračovať okolo horárne, vyšľapať na hrebeň a prejsť napr. do Jánskej doliny – toto však popíšeme v inej cyklotrase, táto alternatíva však už vhodná pre cyklovozík nie je…).

Z Iľanova do Ploštína

V Iľanove odbočíme doľava, kde sa kratším stúpaním dostaneme na kopček medzi Iľanovom a Ploštínom, odkiaľ sú veľmi pekné výhľady na Liptovský Mikuláš, Západne Tatry a Chočské vrchy. Z Ploštína už len zbehneme po hlavnej ceste do centra Liptovského Mikuláša (nás tu zastihla poriadna letná prietrž mračien.