Slovenská republikaŽilinský krajLiptov

Okolo obce Bobrovec – okruh č.3

Juraj Falat
Stiahnuť GPX
Upozornenie: GPS dáta je potrebné upraviť pre Váš prístroj a cyklotrasu odporúčame pred jazdou priamo v prístroji skontrolovať.

Cyklistickú trasu začíname v Bobrovci, odkiaľ sa vydáme na sever asfaltkou, ktorá vedie až k Bobroveckej Vápenici.

Odtiaľto pokračujeme po žltej turistickej značke k rázcestiu na Tokarinách, kde sa napájame na Tatranskú magistrálu. Za druhým potôčikom je cesta dosť rozbitá a strmší kamenistý úsek je nutné miestami potlačiť. Po zdolaní tohto úseku sa dostávame na lúky (k tomuto bodu je možné vyšľapať v smere od poľnohospodárskeho družstva z Trsteného a tým pádom sa vyhneme tlačeniu), kde pokračujeme po červenej magistrále. Magistrálu opúšťame vpravo na mieste, keď prebrodíme v úžlabine ďalší potôčik (v poradí tretí).

Lúčnou cestou prejde naša cyklistická trasa okolo Chaty PD Smrečany , za ktorou sa po pár metroch nepojíme na lesnú cestičku (celkom príjemná pasáž. Lesná cesta nás vyhodí na lúkach za obcou Žiar (obec sa nachádza po našej ľavej strane. Po chvíľke sa cyklotrasa napojí na poľnú cestu vedúcu od PD Žiar. My zatáčame vpravo do mierneho kopčeka. Tento úsek je dosť kamenistý a nepríjemný, avšak našťastie kratučký. Na kopci prejdeme v smere západnom kúsok cez pole a dostávame sa na cestu, ktorá vedie od kostolíka v Smrečanoch (odtiaľto je celkom pekný výhľad na Nízke Tatry. Po cca 800m netreba zabudnúť odbočiť vpravo, kde sa dostaneme poľnou cestou na lúky nad Bobrovcom a Jalovcom odkiaľ už len krátkym zjazdom zídeme okolo poľnohospodárskeho družstva na Trstené a späť do Bobrovca, kde našu cyklotrasu uzavrieme.